MATHIAS HEISE, PETER VUUST & PELLE VON BÜLOW
Mathias Heise på mundharpe i samspil med guitaristen Pelle Von Bülow og bassisten Peter Vuust
Der er lagt op til en storslået eftermiddag i jazzens tegn, når Mathias Heise går på scenen med Pelle Von Bülow og Peter Vuust.
Mathias Heise er en virtuos på sin mundharpe og et usædvanligt musikalsk talent. Han startede med at spille mundharpe som 8-årig og blev fascineret af instrumentet, som har fulgt ham i tykt og tyndt lige siden. Det hører til sjældenhederne, at en ung dansk musiker udnævnes til verdensmester på sit instrument, men som kun 20-årig blev Mathias Heise i 2013 verdensmester i kromatisk mundharpe. I 2012 dannede han Mathias Heise Quadrillion, der sammen har formået at skabe et anderledes, unikt og meget personligt nutidigt udtryk, ved at kombinere jazzens harmonier og improvisation med rock og funkmusikkens hårdtslående rytmer. Han spillede desuden sammen med den verdenskendte komponist og pianist Bent Fabricius-Bjerre til de sidste offentlige koncerter i 2018 og 2019. Mathias har udgivet 3 albums i eget navn.
Kilde: Salling Rooftop