KONCERT
AARHUS JAZZ ORCHESTRA: CHASING COLTRANE FEAT. MATHIAS HEISE
Om koncerten
Chasing Coltrane
Musikhuset Swinger slår dørene op til årets hovedkoncert med Aarhus Jazz Orchestra: Chasing Coltrane - hver aften d. 30 / 6-3 / 7 kl. 19.30 i Musikhusets foyer.
Sammen med dirigent Geir Lysne hylder Aarhus Jazz Orchestra musikken af en af jazzens største pionerer: John Coltrane. Med banebrydende lyd, teknisk mesterskab og utrættelig lyst til at udfordre grænser forandrede Coltrane jazzen for altid. Hver aften præsenterer Aarhus Jazz Orchestra en ny solist, som sammen med orkestrets musikere vil sætte sit unikke præg på Coltranes skelsættende musik. Denne aftens solist er den prisvindende mundharpenist Mathias Heise.
Kilde: Musikhuset Aarhus