KONCERT
VERONIKA RUD TRIO
Om koncerten
Oplev Veronika Rud Trio på jazzbaren i Den Gamle By
Veronika Rud er en dansk sanger og komponist fra aarhus. I november 2024 markerede hun sig stærkt på den danske jazzscene, da hun debuterede med EP’en ‘Mens jeg venter’. Siden da har Veronika Rud har modtaget Roagerprisen, været nomineret til en Danish Music Award Jazz, som årets nye navn 2025, og hendes musik har fået bred opmærksomhed i radioen. I februar 2026 udgav hun sin anden EP, ‘Nothing’ der blev ugens album på P8, samt fik 5 hjerter i Politikken.
Hendes musik er kendetegnet ved nærvær, improvisation og en balance mellem det skrøbelige og det legende.
Kilde: Aarhus Jazz Festival