KONCERT
AARHUS JAZZ ORCHESTRA: CHASING COLTRANE FEAT. PERCY PURSGLOVE
Om koncerten
Chasing Coltrane
Musikhuset Swinger slår dørene op til årets hovedkoncert med Aarhus Jazz Orchestra: Chasing Coltrane - hver aften d. 30 / 6-3 / 7 kl. 19.30 i Musikhusets foyer.
Sammen med dirigent Geir Lysne hylder Aarhus Jazz Orchestra musikken af en af jazzens største pionerer: John Coltrane. Med sin banebrydende lyd, tekniske mesterskab og utrættelige lyst til at udfordre grænser forandrede Coltrane jazzen for altid. Hver aften præsenterer orkestret en ny solist, som sammen med orkestrets musikere vil sætte sit unikke præg på Coltranes skelsættende musik. Denne aftens solist er den prisbelønnede trompetist og improvisator Percy Pursglove.
Kilde: Musikhuset Aarhus